Saturday, February 19, 2011

B.A.D.U.T

Assalamualaikum.. lama rasanya ana x buat perkongsian dari ana sndri. Alhamdulillah hari ini ana diberikan ilham drNYA utk brkongsi sdikit pengalaman dan mungkin sedikit luahan perasaan.. insya Allah, moga Allah redha :)

Kali ni, ana nk brkongsi sdikit perkongsian yang telah ana kaitkan dgn BADUT.



Badut..apakah tugas seorg badut? Sudah tentu mengembirakan org ramai. :)
Bagaimana pula dgn personalitinya? Melalui gambr diatas, kita boleh lihat wajahnya yg sentiasa trsenyum, ceria, pakaiannya juga menceriakan.. Tujuannya hanya lah untuk menggembirakan org2 disekelilingnya..

Tapi.. pernahkan sahabat2 trfikir? disebalik senyuman seorang badut itu sebenarnya trdapat 1 kesedihan yang x dpt untuk dikongsikan pd org ramai.. Walaupun kesedihan itu membelungi dirinya tp disebabkan tugasnya adalah seorg badut, jadi senyuman itu tetap menyerlah walaupn dalam hatinya hanya Allah shj yg thu.. Mungkin baginya, saat2 menggembirakan org lain akan turut menggembirakan hatinya.. tapi kesedihan itu hanya terubat buat sementara umpama menelan ubat penahan sakit..

Dan bila tiada lagi orang utk digembirakan, maka kesedihan itu kembali semula..
Dia xthu bagaimana utk diceritakan pd org ramai kerana risau org ramai juga turut bersedih..sedangkan tugasnya utk menggembirakan org ramai.. jadi hanya air mata yg dpt diluahkan ketika bersendirian.. :'(

Tapi Allah kan ada~ Menangislah dan mengadulah kpdNYA.. DIA lebih mengetahui dan memahami mu.. :)

~umpama seorg badut~

No comments:

Post a Comment

Popular Posts