Thursday, May 5, 2011

F.I.T.N.A.H



Assalamualaikum... alhamdulillah ana baru sahaja selesai menghadapi imtihan.. walaupun pelbagai ujian yg diberi sebelum menghadapi peperiksaan tapi pada akhirnya segalanya berjalan dengan lancar pada hari peperiksaan ana.. alhamdulillah.. ana sangat bersyukur. :)

Tetapi pada hari peperiksaan itu jugalah ana menerima 1 berita buruk yang disebar2kan mengenai ana..ana difitnah mengikut kumpulan ajaran sesat.. hurm.... sedih sebenarnya bila kisah mengenai ana diputar belitkan dan ditambah dengan fitnah yang buruk2.. Ana betul2 x sangka perkara sebegini akan terjadi.. :(

Selepas mendengar khabar berita tersebut, ana terus mengadu pada sahabat perjuangan ana, Hurun 'Ain. Sahabat ana agak terkejut dan dia dapat syak "orang" ni lah yang telah memfitnah ana.. entahlah.. ana pun x pasti dan rasanya ana xda bermusuhan dengan siapa2 di kampus ana.. Sahabat ana bagi cadangan pada ana supaya berdoa pd Allah agar diberi petunjuk siapakah yang telah memfitnah ana sampai begitu sekali...


Mungkin ini lah ujian dan cabaran dalam tarbiyyah..
Sedangkan kekasih kita Rasulullah SAW masih kuat apabila dituduh dengan pelbagai fitnah mehnah yang lebih teruk ketika menyebarkan islam, ini kan ana.. manusia biasa yang masih baru dalam dunia tarbiyyah dan baru diuji dengan sedikit ujian.. ana harus kuat & tabah menghadapinya kerana ini jalan yang ana pilih. Ana masih pengang dengan kata2 seorg kakak yang ana kenal.. "teruskan berdakwah selagi belum ada orang menyatakan kamu gila.. seperti yang terjadi pada Rasulullah SAW ketika menyebarkan agama Allah.."

insya Allah, ana masih kuat dan ana akan teruskan perjuangan ini walaupun kadang2 terjatuh.. smoga nusrah Allah sentiasa bersama ana..

3 comments:

  1. assalamualaikum kak piaaa!!! :)

    sorry sebab x balik..x sempat..man pun pegi x bwk baju smue..jumpe sabtu k..jage diri..dun forget ur meals..kak fiza,,kak hus n kak asma also..huhuhu..
    hmmm..akk x cte pun kat man ttg ni..huhuhu..nnt cte k..buhbyeee...

    wasalam. :)

    ReplyDelete
  2. akak sabo ehh , ujian ALLAH mmg bnyk sngt dugaanNYA . ALLAH nk tingkatkan lg keimanan akak kepadaNYA kot . i.ALLAH :)

    ReplyDelete
  3. iman: wa'alaikumusalam.. hehe.. ok dik, aik x bawak baju? bis 2 pkai baju apa? hehehe.. ok insya Allah.. kak asma blik rumah.. tinggal kami 3 org j..

    syahin: insya Allah dik.. ni ujian bg akak dan akak tetap akan tenang menghadapinya cuma sedikit sedih.. hehe.. syukran dik cyg :)

    ReplyDelete

Popular Posts